Baneguide

Se videoguides til alle banens 18 huller
Hul 1

Udfordringen ved banens første hul, som er et par-3, består i at finde den rette længde på slaget. Slår man bolden for kort vil denne enten stoppe eller springe til venstre mod greenbunkeren. Vejen til højre langs hullet er out of bounds.

Hul 2

Drivet på andet hul kan volde problemer, hvis man hører til de langt slående. Stykket efter fairwaybunkeren i venstre side er smalt, idet åen til højre er out of bounds. Derfor vælger mange spillere at drive kort af fairwaybunker.

Ved slaget mod greenen skal man være opmærksom på de 2 bunkers, der er placeret på hver side af denne.

Hul 3

Hold drivet i venstre side af fairway, men pas på fairwaybunkeren som er rimelig dyb.

Slaget mod green skal ligeledes holdes i venstre side, da greenen hælder kraftigt mod højre.

Hul 4

Sigt ned langs højre side af fairway. Men undgå den store fairwaybunker som ligeledes findes her. Udover en greenbunker i venstre side er udfordringen, at hullet er langt.

Hul 5

Banens første par-5 hul, hvor man skal undgå fairwaybunkeren i højre side.

Slaget mod green er en udfordring, da greenen ligger højt og en dyb greenbunker foran greenen fanger mange bolde.

Hul 6

Hold drivet i venstre side af fairway, hvilket giver den bedste indgang til greenen. Både højre og venstre side af greenen er dækket af bunkers.

Hul 7

Green ligger over teestedet og hælder væk fra spilleretning, hvilket gør det svært at vurdere, hvor på greenen flaget er placeret.

Der er placeret 2 bunkers på hver side af greenen.

Hul 8

Sigt ned langs højre side når du driver, da der i venstre side er en å.

Greenen hælder kraftigt imod spilleretningen, hvilket gør det svært at finde afstanden til flaget.

Hul 9

Drivet placeres midt på fairway mellem de to bunkers. Herfra er der fritslag mod greenen.

Bemærk vejen op langs højre side er out of bounds.

Hul 10

Par-5 hul der fra tee-stedet ikke bør volde de store problemer, idet fairway er rimelig bred.

Dog skal man være opmærksom på, at der er out of bounds i højre side og tung rough i venstre. I venstre side, 100 m før green, skal man være opmærksom på søen.

Hul 11

Et af banens smukke par-3 huller, hvor teestedet ligger højere end green og med en sø tæt på greenen. Rådet her er at gå efter midten af greenen.

Hul 12

Her finder man banens længste og et af de sværeste huller.

Ned langs højre side er der out of bounds. Og i venstre side høj rough.

Det er vigtigt på dette hul at holde sig midt på fairway. Ved slag mod green skal man være opmærksom på åen i højre side, som ligger få meter fra greenen.

Hul 13

Bemærk indgangen til denne green er meget smal på grund af de to bunkers placeret ved forkanten af greenen. Rådet er at slå bolden over disse bunkers, da greenen her er bred.

Hul 14

Drivet bør ikke volde de store problemer, da fairway er rimelig bred. Til gengæld er det vigtigt, at du i andet slag kommer lang nok ud i dogleg’et på grund af de høje træer i venstre.

Der er vand før, til venstre og bag ved greenen, men god plads til højre.

Hul 15

Bred fairway at sigte efter. Ved at holde bolden lidt i venstre side af fairway, gør man hullet lidt kortere for sig selv. Søen til højre for greenen er hullets udfordring. Hold derfor lidt mod venstre, når du slår mod greenen.

Hul 16

Et kort par-3 hul med vand foran greenen og out of bounds til højre. Især blæsten har stor indflydelse når man spiller dette hul. Mange går fra dette hul med en tabt bold i søen.

Hul 17

På grund af fairwaybunkeren i højre side, er det en god idé at holde slaget fra teestedet i venstre side af fairway. Andet slag mod green vil for de fleste spilleres vedkommende være langt, men burde ikke volde store problemer.

Hul 18

Den sikre måde at spille dette korte par-4 hul på er at slå tee-slaget kort af fairwaybunkeren. Herfra vil man have et kort andet slag til greenen.

06:09 marts 2024